Polskie kabarety popularne na Facebooku . W lutym 2017 roku pod lupę wzięte zostały kabarety, dzięki czemu dostępna jest pierwsza w Polsce oficjalna analiza grup kabaretowych na Facebooku. Badania przeprowadził Sotrender, firma badająca zmiany na rynku social mediów. Są też twórcami narzędzia analitycznego, które pozwala zmierzyć skuteczność działań naszej marki na danym profilu społecznościowym.

Okres badawczy przypadał na 1 września – 31 grudnia 2016, przeanalizowano działalność profili facebookowych 16 kabaretów z całej Polski. Końcowy raport uporządkował je pod kątem popularności, interaktywności fanpage’a oraz bezpośredniego zaangażowania fanów na Facebooku.

Najlepsza trójka pod względem liczby fanów prezentuje się następująco:
1. Kabaret Paranienormalni – ponad 690 tysięcy użytkowników
2. Kabaret Neo-Nówka – ponad 493 tysiące użytkowników
3. Kabaret Młodych Panów – ponad 332 tysiące użytkowników

Pierwszy kabaret na podium popularności odnotowuje również największy kwartalny wzrost liczby fanów – w ciągu 4 miesięcy fanpage Paranienormalnych polubiło niemal 29 tysięcy nowych użytkowników!

Osoby obserwujące kabarety w social mediach to w głównie kobiety w wieku 18-34 lat. Najmniejszym zainteresowaniem tą formą rozrywki na Facebooku wykazuje się grupa mężczyzn i kobiet powyżej 65 roku życia.

Dwa kabarety trafiły również do oficjalnego raportu Fanpage Trends 2017, gdzie analizie poddano najbardziej angażujące polskie marki. Zaangażowanie fanów zbadano na podstawie ich interakcji z publikowanymi na stronie treściami. Mogły to być zarówno kliknięcia “lubię to”, komentarze, jak i udostępnienia postów. Na liście angażujących swoich fanów marek Paranienormalni zajęli zaszczytne, czwarte miejsce, natomiast Kabaret Skeczów Męczących uplasował się na jedenastej pozycji. Warto wspomnieć, że w zestawieniu przodowała firma Deezee, czyli sklep z obuwiem dla kobiet, a zaraz za nią związany z odzieżą serwis Domodi.

Polskie kabarety postrzegane są w mediach społecznościowych w kategoriach wpływowych marek, które mają wokół siebie wierną i aktywną społeczność fanów. Oznacza to, że Mariolka budzi podobny entuzjazm użytkowników, co nowiutkie szpilki i modny, wiosenny płaszcz. Popularna krejzolka z pewnością byłaby zachwycona! 

Adriana Siess